Klubbholmen

kartaSedan 70-talet arrenderade klubben (som numera äger den) Lilla Krokholmen i mellanskärgården. Lilla Krokholmen ligger vid position 59°25’10.8″N 18°39’16.9″E och hittas på båtsportkort nr 6143. På klubbholmen finns bryggor och plats i naturhamn för upp till cirka ett trettiotal båtar, torrtoa, sophantering, bastu, grillplatser, kajaker, segeljollar, dansbana etc. På roddavstånd finns handelsbodar. På nära avstånd finns källvatten med handpump. Klubbholmen är livligt besökt hela sommaren. Vid midsommar- och kräftfesterna är det fullt med både båtar och medlemmar som deltar i traditionella lekar och familjetävlingar. I början på varje säsong genomförs en vårstädning på klubbholmen. Då hjälper medlemmarna till att öppna upp klubbholmen för säsongen och utför sedvanligt underhållsarbete som till exempel målning, oljning av bryggor, vedhuggning etc. Datum för städdagen finns angivet i kalendariet. Vid dåligt väder flyttas datumet och information om det kommer då att finnas på hemsidan.